onsdag 5. oktober 2011

Til liten og stor.


I det siste har jeg ikke hatt det store behovet for å holde på med noe skikkelig avansert, så har vært på leit i oppskriftshefter og internett etter noe å strikke hvor jeg ikke trenger å bruke hodet. Det måtte være noe som ble fort ferdig, kjekt å holde på med, og som jeg kunne bruke selv. Så var det en dag jeg skikkelig frøs på beina, og vips ble disse supersøte lommetøflene til. Og siden det var mer garn igjen, ble det et par supersøte til lille-storesøster også. Hun ble så fornøyd, at hun måtte sove med dem. Slik at hun ikke skulle glemme å ta dem med i barnehagen:-)


Garnet jeg har brukt er Drops merino ekstra fine, det er så mykt og godt og kjennes ut som bomull på huden. Oppskriften fant jeg på Hedvig sin blogg.

Disse to parene strikket jeg på et par kvelder, men hadde nok klart det på en kveld hvis armene hadde vært i orden. Så disse har jeg lyst å strikke flere av, tenker at det blir fine venninnegaver eller gaver til personalet i barnehagen til jentene:-)

1 kommentar:

  1. Nåååh, så søte! Kan jeg ønske meg sånne til jul? ;)

    SvarSlett