onsdag 22. september 2010

Da ble den siste tråden festet.

Ble endelig ferdig med å feste trådene på hekle teppet, jooohhooo!! Ble kjempefornøyd med teppet, og synes fargevalget passer fint til en gutt. Nå er det bare å pakke den fint inn, slik at den kan overrekkes til den nye verdensborgeren. Håper bare at den vil falle i smak hos foreldrene, slik at teppet blir brukt:-)

Har lyst å hekle et stort teppe av dette slaget, men kjenner jeg er litt lei bestemorruter allerede:-) Tror jeg skal få heklet ferdig bølgeteppet først, så får jeg se hva som frister.

Slik ser forresten bølgeteppet ut nå, har ikke kommet så veldig langt enda. Begynte egentlig på et annet, men ble ikke så fornøyd med det. Det var vel mer en prøveklut kan du si. Så etter tre striper klippet jeg av tråden, og storesnuppa fikk seg et nytt skjerf. Som hun forresten ble kjempefornøyd med, men som hun allerede har klart å rote bort i barnehagen. Slik er det når mammaen glemmer å merke med navn.


Og husker dere ribbestrikk buksa jeg begynte med for ei god stund siden? Så langt har jeg kommet nå. Mesteparten av livet og det ferdige benet ble striket i i barnehagen når lillesnuppa hadde innskjøring, og det siste benet blir strikket på i pausene jeg har på jobb. Den er så enkel å strikke, så det er et veldig greit prosjekt å ta med rundt forbi:-) Blir kjekt å få den ferdig da, for den er veldig kjedelig å strikke.

Nå skal jeg faktis ta kveld:-)

Klem Anita


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar