fredag 12. november 2010

Her er grunnen for lite blogging.

Ja her er altså grunnen til at det har lite aktivitet på bloggen i det siste, jeg har vært opptatt med å få dette hekleteppet ferdig. Tror det kalles hexagonteppe? Det er ihvertfall et teppe satt sammen av heklete sekskanter, samme prinsipp som bestemorruter.


Jeg har heklet på det nesten hver kveld i snart to måneder nå, og i går kunne jeg endelig feste den siste tråden. Teppet er ment som et pynteteppe som skal ligge over dynen i vognen eller sengen, størrelse ukjent:-) Den er vel på størresle med en babydyne, kanskje litt større?? Garnet jeg har brukt er baby merino fra Dale og Sandnes.

Den er Laget med glede til ei superskjønn liten babyjente som ble født for snart 2 uker siden. Så i går var vi på besøk og fikk treffe det herlige vidunderet, og jeg fikk overrakt gaven. Gledet meg kjempe mye til å gi dem gaven, og enda kjekkere var det å se hvor glad de ble for det. Da har jeg ikke brukt all den tiden jeg har brukt på teppet forgjeves:-)

Synes teppet ble utrolig fint, og fargene passet kjempebra sammen. Hadde ikke lyst å lage noe lyserosa selv om det var til ei jente, så da falt valget på disse fargene. Veldig jentete men ikke sukkersøtt:-)

Har ei venninne som synes teppet var så utrolig fint, at hun har ønsket seg et likedann bare enda MYE større. Så da tenkte jeg, jaha....Tanken på å hekle dette teppet i seksdobbel størrelse frister veldig lite, for det var ganske mye arbeid med dette teppet. Så i går kveld satt jeg og prøvde meg på forskjellige størrelse på sekskantene, og fant ut at med heklenår nummer 5 og dobbel tråd så blir rutene passe store og teppet blir litt tykkere. Kankje til og med trippel tråd?

Nå er det videre til neste prosjekt, har et par tøffler som må være ferdig til søndag:-)

God fredagskveld!

Klem Anita


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar