søndag 27. november 2011

1. søndag i advent og mamelukker.

Da er første lyset tent, og julen kan endelig begynne og innta hjemmet. Ble veldig fornøyd med advent "staken" i år. Veldig enkelt og stil full, akkurat slik jeg liker det.


Vi har kost oss med pepperkaker, hatt juleverksted og tatt fram noe av julepynten. Liker å pynte litt og litt, slik at jeg ikke blir lei av alt før selve julen er her:-) Ser og at jeg trenger å dra ut og kjøpe noe mer julepynt, for det var noe skralt det som lå oppi eskene. Blir vel slik når smaken hele tiden forandrer seg:-)

Så litt til det produktive hjørnet. Disse mamelukk buksene sydde jeg for et par uker siden.


Fant ut at jeg ville ha mamelukk bukser til lille-lillesøster når hun skulle til fotografen, og var i utallige butikker i hele distriktet på jakt etter dem. Men var vel ikke helt rette årstid for slikke bukser nå. Så fant rett og slett ut at jeg måtte sy dem selv. Den minste buksa ble dessverre altfor liten, og det var litt dumt for det var vel den som kostet mest penger da stoffet ble kjøpt for å sy buksa. Etter litt frustrasjon og irritasjon, var det bare å rote i skuffer og skap etter noe som kunne brukes til ei ny bukse. Heldigvis liker jeg å ta vare på ting som egentlig burde kastes,  men er kjekke å ta vare på i tilfelle:-) Så når jeg fant en gammel duk med noen kaffeflekker på, ble jeg jublende glad!! Og en ny mamelukk bukse ble satt i produksjon, og denne gangen var jeg nøye med størrelsen. Buksen passet perfekt, og lille-lillesøster var kjempe søt i dem. 

Ha en fortsatt god 1.søndag i advent til dere alle!

Klem Anita

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar