fredag 11. november 2011

Ullsokker.

Endelig har jeg begynt å bli bedre i armene mine, så nå skal det bli kjekt å sette igang med noe litt mer avansert. Men må allikevel være litt forsiktig å ikke overdrive strikkingen, så ikke all fysioterapien har vært forgjeves:-) Kjenner at det begynner å værke allerede etter 30 minutter, så må fortsatt ha hyppige pauser. Men bedre blir jeg, og det er det viktigste!

Fant ut at lille-lillesøster trengte noen gode mellomtykke ullsokker til å ha i barnehagen, så da var det bare å rote i restegarn kurven etter noe spennende. Og heldig som jeg var fant jeg et helt nøste av Drops Fabel, helt nytt og ikke brukt:-) Det er kjøpt for herrens mange år siden, og var nok tiltenkt noen sokker til storebror. Men så ble det heller sokker til lille-lillesøster, oppskriften er denne. Veldig enkle sokker å strikke, og er vel den enkleste hælfellingen jeg har vært borti. Ble veldig fornøyd med sokkene, men synes de ble litt løse oppe på "skaftet". Liker best at det er litt stramt der, så sitter de bedre på. Strikket et par sorte også, men som jeg ikke rakk å ta bilde av før de ble tatt med til barnehagen.

Hvis jeg orker så skal jeg strikke noen sokker til store-lillesøster også. Synes tykkelsen på disse sokkene er helt perfekte, da raggsokker blir litt for tykt for min smak.


Holder på med noe spennende til store-lillesøser som jeg skal vise litt av neste gang:-)

Klem Anita

1 kommentar:

  1. Så spennende! Det var ett knallfint garn, masse fine farger der! =)

    Enig i at raggsokker kan ble for tjokt.. de ska jo konna bevega beinå åg ;)

    SvarSlett